Procedurer og Retningslinjer

Inddragende netværksmøder

Når der opstår en bekymring for et barns trivsel og udvikling, har vi mulighed for at invitere familie og familiens netværk til et inddragende netværksmøde. Til netværksmøder deltager flere fagpersoner, der kan give familie og personale sparring og hermed skabe en forandring for barnet.

RedMitBarn - førstehjælp til alle fastansatte

Vi har igennem en årrække haft et samarbejde med RedMitBarn, som afholder førstehjælpskurser, der specifikt retter sig mod små børn. Alle fastansatte medarbejdere er certificeret, og vi sender løbende nye medarbejdere på kursus.

Sikkerhedsprocedurer

I område Stenløse arbejder vi kontinuerligt med at sikre gode og trygge rammer for børnene. Vi følger kommunens retningslinjer og procedurer, der skal sikre børns trivsel og udvikling.

Herudover har vi også i området udarbejdet procedurer for børn på tur, på legepladsen, når vi har bålaktiviteter med mere. Alt sammen for at sikre børn og personale.

Dagtilbudsloven og Den styrkede læreplan

I område Stenløse arbejder vi ud fra dagtilbudsloven samt den styrkede læreplan. I kan læse mere om det pædagogiske arbejde under den enkelte daginstitution.

Link til den styrkede lærerplan.